2 روز عزای عمومی به گفته امام جمعه شهر تبریز
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان
یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 20:32 ::  نويسنده : اويس باكفايت



معاون پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه رخ دادن دو زلزله با بزرگای بیش از 6 ریشتر در تبریز از بروز زلزله ای با بزرگای بیش از 7 جلوگیری کرد، گفت: تا 5 ساعت پس از وقوع زلزله 21 پس لرزه به ثبت رسید که احتمال دارد تا هفته آینده ادامه داشته باشد.
دکتر مهدی زارع در گفتگو با مهر، با اشاره به گسل مسبب این دو زلزله خاطر نشان کرد: گسل مسبب این دو زلزله گسل جنوب اهر است که روند شرقی- غربی دارد و سازوکار زلزله فشاری با مولفه امتداد لغزش بوده است. این زلزله در عمق کم 10 کیلومتری رخ داده است.
زارع به بیان تعداد پس لرزه های این دو زلزله پرداخت و یادآور شد: تا ساعت 20 شب گذشته (زمان وقوع زلزله) تعداد 21 پس لرزه ثبت شده است و به دلیل رخ دادن دو زلزله با بزرگای بیش از 6 احتمال می رود که پس لرزه ها تا شبهای آینده و حتی هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص رخ دادن دو زلزله با بزرگای بیش از 6 در این منطقه توضیح داد: رخ دادن این دو زلزله از یک سو توانست از آزاد شدن یک باره انرژی و وقوع زلزله با بزرگای بیشتر از 7 جلوگیری کند ولی از سوی دیگر با وقوع زلزله اول سازه ها سست شدند و در زلزله دوم موجب تخریب سازه ها شد.
وی همچنین با تاکید بر ادامه پس لرزه ها تا روزهای آینده، توصیه کرد تا مردم در فضای باز باشند و از قرار گرفتن در زیر سقف خودداری کنند.

زلزله شدید که نه تنها خانه ها بلکه دل مردم اذربایجان شرقی وبخشی از اردبیل را لرزاند

که تا به اخرین گزارش ارسالی از سلامت نیوز تا به این ساعت  امار قربانیان  به 250 نفر رسید وبیش از 2000 مجروح بر جای گذاشت

مردم شهر های زلزله زده که تا به حالا در خیابان ها مانده شب احیاء خود را اینگونه سر کردن

این زلزله کهاز ساعت 16:53:15 دیروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.2 در مقیاس ریشتر ، تبریز و مناطقی دیگر از استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.
مجددا پس لـرزله ی 4/7 ریشتری آذربایجان شرقی را به لرزه درآورد...

وبراساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا به این لحظه دهها پس لرزه در مناطق زلزله‌زده اتفاق افتاده .
که آثار آن را در پایین مشاهده فرمایید

 

 

7zel 39

 

 

isna-7-106.jpg

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها